didattica / y — @ su zoom

tutti

• Raffaele Pizzari

Front-end Developer / http://raffaelepizzari.com

I’m a highly motivated Front-End Developer with over 16 years of experience, especially passionate about JavaScript. I was founder and CEO of the EgoRego Internet Company, based in Rome (Italy), founded in 2007. We've made a reputation for planning successful communication strategies, coding rich Websites, increasing business through social media marketing. I learned how to efficiently manage a project, how to lead a team and deal with customers. I truly believe in the value of sharing knowledge. That's why I enjoy contributing to open source projects, supporting some junior developers as mentor and giving free talks about technical topics. My educational background includes a bachelor degree in Communication and Media Studies and a master degree in Production cultures, publishing and multimedia. I believe in teamwork. Different team members contribute different perspectives and the synergy between team members can produce creative and productive results. I'm familiar with working across functional (development/testing, deployment, systems/infrastructure) and project teams to ensure continuous operation of build and test systems.

• Emidio Torre

Front-end Developer / La Scuola Open Source

As a child i was intrigued by potential of computers, amazed by what you could achieve with it, empowered by the right knowledge. I wanted to become a scientist and didn’t yet know what design was. At the age of 13, I started playing around with HTML and CSS to create my first website. Later on I realized that design was my thing, and went to the Polytechnic Industrial Design School in Milan, I kept coding and hacking everyday and never stopped since then. I have worked in agencies for big and small clients, doing mainly front-end and back-end web development in JS and PHP. Right now I’m freelancing, taking care of the design and the development of projects for my clients.

IMPORTANTE:
QUESTO CORSO NON RICHIEDE ISCRIZIONE, SEMPLICEMENTE CI SI INCONTRA ALLE DATE E AGLI ORARI CONVENUTI AL LINK: https://zoom.us/j/363455333

JavaScript è uno dei linguaggi più facili da imparare e più facili da utilizzare, o almeno possiamo tutti essere d’accordo sul fatto che abbia una curva di apprendimento allettante e graduale.

D’altronde chiunque può scrivere ed eseguire il suo primo script in JS scrivendo semplicemente “1+1” nella console del Browser.

Questo è uno dei molti motivi alla base della sua diffusione ma anche della sua pessima reputazione.

La sua semplicità di approccio e utilizzo porta un gran numero di persone ad ignorarne le fondamenta e la storia.

Questo corso intende fornire competenze di base sulle basi del JavaScript: da dove nasce, come si evolve, come funziona il motore “under the hood”, quali strutture dati esistono, quali sono gli strumenti fondamentali del linguaggio.

Non è un corso orientato esclusivamente ai programmatori, tutti sono i benvenuti.

Il corso è organizzato sulla base di un testo fondamentale sul JavaScript, ovvero il famosissimo You Don't Know JS (YDKJ) di Kyle Simpson. Lo potete consultare gratuitamente su github: https://github.com/getify/You-Dont-Know-JS

1) Si approfondisce l’argomento del giorno
2) Opzionale: si svolgono esercizi insieme
3) Opzionale: si assegnano esercizi per la lezione successiva

PROGRAMMA:

→ Cos’è e come funziona un JS Engine?
→ Come organizzare i file
→ Altri concetti di base